کشف اتاق 2هزارساله برده ها در پمپئی

به گزارش ایران عکس، یک اتاق بردگان در یک ویلای رومی، حاوی تخت خواب، آمفورا (خمره سفالی دسته دار)، چند پارچ سفالی و یک ظرف مخصوص ادرار، در یک حفاری در نزدیکی شهر باستانی پومپئی که در سال 79 پیش از میلاد در پی فوران آتشفشان نابود شده بود، کشف شد.

کشف اتاق 2هزارساله برده ها در پمپئی

باستان شناسان همچنین یک صندوقچه چوبی حاوی اشیاء فلزی و پارچه ای را کشف کردند که می توانست بخشی از مهاربند اسب ها باشد. در این کاوش، دو تخت با طول 1.7 متر کشف شد، در حالی که تخت سوم فقط 1.4 متر بود. اتاق شامل تخت، صندوقچه و گلدان مجلسی نیز هست. در این اتاق کوچک بدون تزئینات که فقط 16 متر مربع مساحت دارد، یک طرف مخصوص ادرار که به عنوان سرویس بهداشتی شبانه استفاده می شده است و یک پنجره کوچک نیز به جای مانده است. گاردین گزارش داد که یک چرخ ارابه نیز در محل پیدا شده است که نشان می دهد برده ها از اتاقشان به عنوان محل کار برای تعمیر وسیله نقلیه اربابشان استفاده می کرده اند. همچنین یکی از تخت ها متعلق به یک کودک بوده است. قانون روم حکم می کرد که بردگان دارایی ثروتمندان هستند و هیچ هویت فردی قانونی برای خود ندارند.

این حفاری در نزدیکی شهر باستانی پمپئی در ایتالیای کنونی اجرا شده که در سال 79 پس از میلاد در فوران آتشفشان تخریب شد. پمپئی، در 23 کیلومتری (14 مایلی) جنوب شرقی ناپل، زمانی که در زیر خاکستر، سنگریزه ها و گرد و غبار مدفون شد، حدود 13 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده بود.

مگابریل زوکتریگل، مدیر پارک باستان شناسی پمپئی گفت: این اتاق شاهدی بی نظیر از تجربه ای است که اغلب محل های اکتشاف و حفاری دیده نمی شود. این مکان که تا قرن شانزدهم کشف نشده بود، اکنون شاهد انبوهی از فعالیت های باستان شناسی اخیر بوده است که هدف آن متوقف کردن سال ها زوال و بی توجهی بوده است.

مدیر این پارک باستان شناسی از یافته های سایت پمپئی به عنوان پنجره ای به واقعیت متزلزل افرادی که به ندرت در منابع تاریخی ظاهر می شوند استقبال کرد. او اضافه نمود که این کشف استثنایی بود و مطمئناً یکی از هیجان انگیزترین اکتشافات در طول زندگی من به عنوان یک باستان شناس است.

زوکتریگل گفت: گنج واقعی در اینجا تجربه انسانی است. در این مورد، آسیب پذیرترین اعضای جامعه باستان، یعنی برده ها، مورد بررسی قرار گرفته اند که این اتاق شاهدی منحصر به فرد از شیوه زندگی آن هاست.

داریو فرانچینی، وزیر فرهنگ ایتالیا در مصاحبه ای در این باره گفت: این کشف مهم نو، درک ما را از زندگی روزمره اهالی پمپئ باستان، به ویژه طبقه ای در جامعه که هنوز اطلاعات کمی درباره آن وجود دارد، تقویت می کند.

* ترجمه: بابک صوفیانی

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1901

به "کشف اتاق 2هزارساله برده ها در پمپئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف اتاق 2هزارساله برده ها در پمپئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید