گرد و غبار اهواز، 67 برابر حد مجاز

به گزارش ایران عکس، طوفان و گرد و غبار شدید در پی ورود سامانه مونسون، اهواز و بعضی شهرهای خوزستان را فرا گرفت و آلودگی هوا در اهواز، به حدود 67 برابر حد مجاز رسید.

گرد و غبار اهواز، 67 برابر حد مجاز

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، در پی تند باد شدید و خیزش گرد وغبار، مقدار غلظت گرد وغبار در هوای اهواز در ساعت 20 روز شنبه به حدود 10هزار میکرو گرم بر متر مکعب رسید. این مقدار گرد وغبار، آخرین حدی است که دستگاه های سنجش آلودگی هوا قابلیت مقدار گیری دارند.

حدمجاز غبار در اهواز 150 میکروگرم برمترمکعب است.

فعالیت سامانه مانسون که از روز آدینه در خوزستان شروع شده بود، امشب با تندبادهای شدید و بارش در نقاط مختلف استان تشدید شد. گرد و خاک و باد شدید و ناگهانی که از حدود ساعت 20 امشب شروع شد، باعث کاهش شدید کیفیت هوا در بعضی از شهرهای استان شد.

گزارش هایی از وقوع گرد و خاک در ماهشهر و شهرستان باوی نیز منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، سامانه بارشی مونسون از عصر دیروز وارد خوزستان شده و 11 شهرستان شاهد بارندگی بودند.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی نموده بود که فعالیت سامانه بارشی مونسون امروز شنبه نیز تداوم داشته و از بعدازظهر ابتدا منطقه ها شمال شرق استان و اندیکا را تحت تاثیر قرار داده و سپس به سمت مرکز حرکت نموده و امشب به اهواز برسد.

به گفته صدیقی مدیرکل مدیریت بحران خوزستان، برای شهرستان های اندیکا، باغملک، مسجدسلیمان، ایذه، دزپارت، لالی، دزفول (سردشت) و بهبهان بارندگی پیش بینی شده و بعلاوه احتمال ورود سامانه بارشی به مرکز استان با مقدار کمتر و همراه با تندباد لحظه ای وجود دارد و بارش مختصر نیز برای آبادان و خرمشهر پیش بینی شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان، پیش از این با صدور هشدار سطح قرمز نسبت به نفوذ توده موسمی مونسون هند، اظهار داشت: تداوم، توسعه و تشدید فعالیت پدیده های همرفتی و موسمی و مونسون بر روی استان از 7 مرداد تا اواخر وقت روز یکشنبه 9 مرداد 1401 رگبار و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید (به ویژه در ساعات بعدازظهر) و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در منطقه ها شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی و خیزش گرد و غبار و احتمال وقوع توفان را در جلگه خوزستان موجب خواهد شد.

از عصر امروز، بعضی شهرستان ها از جمله ایذه، باغملک و بهبهان شاهد بارندگی بودند و 2 نفر در هفتکل و باغملک بر اثر صاعقه جان خود را از دست دادند.

مونسون ها نسیم های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش هایی از آفریقا دیده می شوند و تقریبا 6 ماه از سال را از جانب شمال شرقی و 6 ماه دیگر را از جنوب غربی می وزند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2110

به "گرد و غبار اهواز، 67 برابر حد مجاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرد و غبار اهواز، 67 برابر حد مجاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید