10 پیشنهاد جالب برای گشت و گذار در مادرید

به گزارش ایران عکس، جاذبه های مادرید

همواره مرکز کشورها، مکان های دیدنی بسیار زیادی دارند. مادرید هم به عنوان مرکز اسپانیا به این صورت است. این قضیه را می توان هم مثبت و هم منفی دید. ویژگی مثبت به تعداد انتخاب های زیاد برمی شود، یعنی هر سلیقه ای که داشته باشید، چیزی را که به آن علاقه دارید پیدا خواهید کرد. جنبه منفی آن هم شاید این است که انتخاب میان جاذبه های مادرید کمی سخت خواهد بود. اما در ادامه خبرنگاران برایتان 10 مورد از برترین جاذبه های مادرید و کارهای جالبی که می توانید انجام دهید را برایتان معرفی نموده است. با ما همراه باشید.

10 پیشنهاد جالب برای گشت و گذار در مادرید

1- بازدید از موزه ها: پرادو، تیسن-بورنمیزا، رینا سوفیا و سورویا

Prado, Thyssen-Bornemisza; Reina Sofia and Sorolla

مادرید پر از موزه های شگفت انگیز هنری است که معماری آن ها در سراسر دنیا تحسین شده اند و مجموعه آثار روحیه بخش شان افراد زیادی را تحت تاثیر خود قرار داده است. در میان این موزه ها، چند مورد از آن ها چشم گیرتر هستند: موزه پرادو، تیسن-بورنمیزا، رینا سوفیا و سورویا.

آن ها هر کدام سبک مختص به خود را دارند و آثارشان طیف وسیعی از هنر کلاسیک تا هنر معاصر را شامل می گردد. بعلاوه این موزه ها، میزبان نمایشگاه های متفاوتی در طول سال هستند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. می توانید برای اطلاع از آثار و نمایشگاه های زمانی که می خواهید به مادرید بروید، به وب سایت این موزه ها سر بزنید و اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

2- قایق سواری در رتیرو (Retiro)

این که در شهری شلوغ و پر از توریست، تمام روزتان را به بازدید از مکان های توریستی و پر ازدحام بگذرانید، خسته نماینده است. اگر می خواهید که از این شلوغی کمی فاصله بگیرید، پیشنهاد ما این است که به یکی از جاذبه های مادرید یعنی پارک زیبای ال رتیرو بروید و در آن جا کمی استراحت کنید.

می توانید وسایل یک پیک نیک یک روزه را با خود به این پارک ببرید، روی چمن ها دراز بکشید و در دریاچه پارک، یک قایق اجاره کنید و عاشق چشم انداز شوید. این کاری است که خود اسپانیایی ها نیز انجام می دهند.

3- در حالی که در اطراف پلازا مایور قدم می زنید، رول ماهی مرکب بخورید!

رول ماهی مرکب (Squid Roll) یکی از معمول ترین غذاهای مادریدی است و بسیاری از رستوران ها مخصوصا در اطراف پلازا مایور آن را سرو می نمایند. یکی از بهترین کارها در مادرید این است که کمی از این رول ماهی خریداری کنید و در حالی آن را بخورید که به کشف معروف ترین میدان شهر یعنی پلازا مایور می پردازید.

پس می توان گفت که جاذبه های مادرید تنها آثار باستانی نیستند؛ با این کار می توانید مزه خوب، فضای دل انگیز و حس وحال مرکز اسپانیایی را در یک جا تجربه کنید.

4- بازدید از تمپلو دِ دبود

Templo de Debod

این جاذبه یک بنای مصری است که در سال 1968 به اسپانیا داده شد و در بالای تپه ای در کاسا دل کمپو واقع شده است. در اینجا شما چشم اندازی عالی به کاخ رئال (Palacio Real) و کلیسای جامع المودنا از یک طرف و از طرفی دیگر به کاسا دل کمپو و کوه های اطراف خواهید داشت.

پیشنهاد ما این است که بازدید از این جاذبه را طوری برنامه ریزی کنید که غروب و شب را در اینجا سپری کنید.

5- کاخ سلطنتی

The Royal Palace

این کاخ یکی از بایدهای جاذبه های مادرید است زیرا محل سکونت خانواده سلطنتی اسپانیا می باشد. به این جا بروید و از این مجموعه هنری وسیع و Stradivarius زیبا که در این کاخ با شکوه قرار گرفته، لذت ببرید.

6- ایستگاه قطار آتوچا

Atocha train station

این ایستگاه قطار دارای یک جنگل داخلی است! شما انتظار این را ندارید که در این جا درختان گرمسیری و حوضچه های لاک پشت را ببینید و صدای پرندگان را بشنوید. معماری این ایستگاه مبتکرانه است و داخل آن را واقعا در هیچ کجا نخواهید دید. در ایستگاه آتوچه یک قطار یا مترو سوار شوید و به بخش دیگری از مادرید یا حتی به یکی از شهرهایی باید به آن سفر کنید، مانند آلکالا د انارس (زادگاه سروانتس) یا ال اسکوریال، بروید.

7- پرسه زدن در منطقه پوئرتا دل سول

Puerta del Sol area

پوئرتا دل سول درست در مرکز شهر مادرید واقع شده است و قطعا یکی از بهترین مکان هایی است که باید از آن بازدید کنید. این جا منطقه ای می باشد که مردم محلی برای تمام مناسبت ها نظیر سال نو در آن جمع می شوند و آن را می توان یکی از نمادین ترین جاذبه های مادرید دانست.

در اطراف این منطقه گشت و گذار کنید، در رستوران های بی نظیر آن غذا بخورید و دیدن و خرید در فروشگاه های دنیای و محلی آن را نیز از دست ندهید.

8- خرید در گرن بیا

Gran Via

گرن بیا بدون شک یکی از شلوغ ترین و البته محبوب ترین خیابان های مادرید است و تمام برندهای دنیای معروف در این منطقه دیده می شوند. بعلاوه فروشگاه های برندهای اسپانیایی که خریدشان در خود اسپانیا به صرفه تر از جاهای دیگر است نیز در اینجا هستند.

9- کتابخانه ملی

Biblioteca Nacional

این کتابخانه بیش از 30 میلیون کتاب را در خود جای داده و بالای 300 سال عمر دارد. موزه ملی یکی از مکان های خاص و جالب در مرکز است. می توانید همراه یکی از تورها به بازدید از این مجموعه بپردازید که اطلاعات خوبی از تاریخچه کتابخانه، اینکه چطور کتاب ها از بین نمی فرایند و … را به شما می دهند.

اگر در انتهای تور به نظرتان رسید که بیشتر می خواهید در این اطراف قدم بزنید، از گروه جدا شده و کشف کتابخانه را از سر بگیرید.

10- در لا لاتینا تاپاس بخورید

La Latina

بدون شک تاپاس یکی از اولین غذا و یا پیش غذاهایی است که با آمدن نام اسپانیا، به یادتان می آید. منطقه لا لاتینا یکی از بهترین جاهایی است که می توانید این پیش غذا را میل بفرمایید. این منطقه پر از رستوران و کافه های معروف و محبوب اسپانیایی است.

همانطور که متوجه شدید، جاذبه های مادرید تنها بازدید از چند آثار باستانی نیستند. شما باید با سفر به این شهر روح آن را دریابید و با مردم خونگرم اسپانیایی دمخور شده و از روحیات آن ها مطلع شوید تا سفرتان بسیار لذت بخش تر گردد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2010

به "10 پیشنهاد جالب برای گشت و گذار در مادرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پیشنهاد جالب برای گشت و گذار در مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید