14 برند مشهور جهان و روش هایی برای تشخیص محصول تقلبی از اصل در آن ها

به گزارش ایران عکس، بسیاری از برند های مشهور جهان با مشکل ساخت نمونه های تقلبی از محصولات آن ها روبرو هستند. جدا از ضرر مالی این امر برای برند ها و ضربه ای که می تواند به اعتبار آن ها وارد سازد، محصولات تقلبی برای مصرف نمایندگان هم دردسرساز هستند. چرا که هم امکان کلاهبرداری مالی از آن ها را فراهم می نمایند و هم می توانند سلامت آن ها را در معرض خطر قرار دهند.

14 برند مشهور جهان و روش هایی برای تشخیص محصول تقلبی از اصل در آن ها

کفش های آدیداس

به گزارش روزیاتو، در کفش های اصل آدیداس، سوراخ بند ها حلقه فلزی ندارد، مگر در برخی مدل های قدیمی تر. به علاوه، نباید فراموش کنید که تعداد سوراخ ها را هم بشمارید. در کفش های اصل آدیداس، 6 سوراخ در مدل های بچگانه و زنانه و 7 سوراخ در مدل های مردانه وجود دارد.

لوگویی که در پشت کفش وجود دارد را آنالیز کنید. اگر کفش اصل باشد، سایز لوگو باید بزرگ و روی کفش درست و مرتب حک شده باشد. در مدل های تقلبی معمولاً لوگو کوچک و دفرمه، همراه با اشتباه املایی است.

به فرم پاشنه توجه کنید. در کفش های اصل آدیداس پاشنه تخت و در کفش های تقلبی پاشنه گرد است. به علاوه، به خاطر داشته باشید که آدیداس سال ها است کفشی که لوگوی آن روی پاشنه حک شده باشد فراوری نمی کد، بنابراین کفش های اصل آدیداس روی پاشنه خود لوگویی ندارند.

شماره سریال روی لیبل زبانه کفش را آنالیز کنید. در کفش های اصلی آدیداس لنگه های چپ و راست هر کدام شماره سریال متفاوتی دارند. اما در کفش های تقلبی شماره سریال هر دو لنگه یکی است.

عطر های شنل

ابتدا ظاهر شیشه عطر را آنالیز کنید. کلمات روی لیبل با حروف بزرگ نوشته شده باشند و کج نباشند. حلقه دور گردن بطری را آنالیز کنید. باید کاملاً میزان باشد و در وسط قرار گرفته باشد.

ته بطری را نگاه کنید. نوشته ها نباید هیچ اشتباه املایی داشته باشند و کج نباشند. بارکد عطر را آنالیز کنید. در عطر های اصل شنل می توان بارکد را در پشت شیشه و همینطور ته جعبه عطر پیدا کرد.

کیف های لویی ویتون

مطئن شوید طرح روی کیف در همه قسمت های آن به طور یکدست وجود دارد.

LV های پشت کیف باید سر و ته باشند. این امر به علت شکل فراوری کیف های لویی ویتون است.

قسمت های فلزی و زیپ کیف را آنالیز کنید. باید از فلز واقعی درست شده باشند و روکش طلایی داشته باشند.

رژلب های مک

جعبه رژلب را آنالیز کنید. نام مدل و بارکد باید روی یک برچسب ذکر شده باشد.

شماره سریال روی لوله رژلب را نگاه کنید. در رژلب های اصل مک شماره سریال با حروف A، B یا C آغاز می شوند و در پی آن دو عدد وجود دارد، مانند A44.

لوگوی مک روی در رژلب را آنالیز کنید. لوگو باید ظاهری تقریباً کنده کاری داشته باشد. ارتفاع فونت هم باید بسیار کمتر باشد و حروف باید نزدیک به هم باشند. نقاط دور حرف A هم باید کاملاً گرد باشند.

رژلب را بو کنید. اگر اصل باشد یک بوی وانیل ملایم حس خواهید کرد. رژلب های تقلبی مک بویی میوه ای یا آبنباتی دارند.

دستبند های لاو کارتیه

در زیورآلات اصل کارتیه، نوع فلز روی آن ها حک شده، مثلاً Au750 برای طلای 18 عیار یا Pt950 برای طلای سفید.

وزن دستبند را آنالیز کنید. دستبند های اصل لاو کارتیه بسته به طراحی شان بین 30 تا 38 گرم وزن دارند.

شماره سریال دستبند را آنالیز کنید. شماره سریال باید روی هر دو نیمه دستبند حک شده باشد.

لباس های رالف لورن

لوگوی اسب سوار را آنالیز کنید؛ باید دوخت مرتب و تمیزی داشته باشد و هیچ نخ بیرون زده ای نداشته باشد.

ساعت های تیسوت

در ساعت های اصل تیسوت روی پیچ تنظیم ساعت یک حرف بزرگ T کنده کاری شده است. اگر این حرف به صورت برچسب یا چاپی باشد، یعنی احتمالاً ساعت تقلبی است.

کفش های کانورس

در کفش های اصل کانورس، روی زبانه کفش لیبلی وجود دارد که اطلاعات مدل در آن ذکر شده، از جمله شماره سریال، جنس کفش و سایز آن. میزان سایز باید به سانتیمتر باشد و اگر به میلی متر بود یعنی احتمالاً کفش تقلبی است.

کفش های تقلبی کانورس ممکن است یک ستاره کوچک در حوالی مرکز کف کفش کم داشته باشند. اگر کفش اصل باشد، کف آن لوزی هایی وافل مانند با خطوط عمودی و افقی وجود دارد.

عینک آفتابی های ری بن

پد های بینی عینک را آنالیز کنید. اگر عینک اصل باشد حروف RB روی آن حک شده است. علاوه بر این، پد ها باید شفاف یا به رنگ هلویی کمرنگ باشند و لولا ها نیز باید با 4 میخ فلزی به فریم عینک پیچ شده باشند.

کفش های آگ

در کفش های اصل آگ، لنگه چپ یک برچسب مخصوص دارد که لوگوی آگ و تصویری از خورشید روی ان وجود دارد و با چرخاندن آن تغییر رنگ می دهد. کف کفش هم باید نام شرکت و یک حرف R درون دایره داشته باشد.

دسته های ایکس باکس

در دسته های اصل ایکس باکس، در بالای سیم دسته یک برآمدگی وجود دارد که دسته های نقلبی فاقد آن هستند.

کیف های کنکن

محصولات اصل برند کنکن، زیپ ها از YKK هستند و روی زبانه آن ها، یک طرف لوگوی Fjällräven واقع شده است و طرف دیگر لوگوی روباه.

محصولات لگو

محصولات اصل لگو خطوط گردتر و صاف تری دارند و لوگوی شرکت روی تمامی قطعات آن وجود دارد. لوگو به شکل برآمده است و چاپی نیست و امکان پاک کردن آن وجود ندارد.

شلوار های لیوایز

شلوار های لیواسز اصل دوختی قوسی شکل دارند که باعث شکل گیری یک لوزی روی جیب های پشت می گرددو. اگر دوخت قوسی درست نباشد یا آن لوزی وجود نداشته باشد، شلوار احتمالاً تقلبی است.

لیبل چرمی پشت شلوار را آنالیز کنید که اشتباهی نداشته باشد. مدل و میزان قسمت های کمر و پا باید با حروف مشکی رنگ حک شده باشد.

رنگ لیبل چرمی نباید خیلی روشن یا خیلی تیره باشد و با شستشو نیز نباید کمرنگ گردد.

اگر لیبل در وسط قرار نداشته باشد یا اشتباه املایی در آن وجود داشته باشد یعنی شلوار تقلبی است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2238

به "14 برند مشهور جهان و روش هایی برای تشخیص محصول تقلبی از اصل در آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 برند مشهور جهان و روش هایی برای تشخیص محصول تقلبی از اصل در آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید