فراخوان جلیقه زردهای فرانسه برای اعتراضات بزرگ شنبه

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یکی از فعالان مدنی مرتبط با اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه گفته است: اعتراضات علیه سیاست های دولت ماکرون تا یکشنبه آینده و با هدف برآورده شدن کامل انتظارت و خواسته ها ادامه خواهد داشت.

فراخوان جلیقه زردهای فرانسه برای اعتراضات بزرگ شنبه

پریسکیلیا لودسکی، از فعالان جنبش جلیقه زردها در فرانسه در جریان یک نشست مطبوعاتی در کاخ ورسای گفت که ما خواهان کاهش مالیات و هزینه های مسکن، انرژی و موادغذایی می باشیم و تا برآورده شدن این خواسته ها، اعتراضات نیز ادامه خواهد داشت.

روز گذشته رسانه های فرانسوی گفتند که جلیقه زردها قصد دارند راهپیمایی بزرگی را شنبۀ آینده در سراسر فرانسه برگزار نمایند، راهپیمایی که برخی از رهبران سیاسی این کشور از جمله ژاک لوک ملانشون، رهبر حزب فرانسه سرکش آن را یک انقلاب شهروندی توصیف نموده اند.

با این حال برخی مقامات رسمی فرانسه که نسبت به تداوم اعتراضات نگران هستند، خواهان انتها یافتن اعتراضات جلیقه زردها شده اند و از جمله نیکول بلوبت، وزیر دادگستری فرانسه روز چهارشنبه گفت که با توجه به حادثه تلخی که در شهر استراسبورگ روی داد و با توجه به پاسخ رئیس جمهوری فرانسه به درخواست معترضان، جنبش جلیقه زردها باید متوقف گردد.

همچنین ریچارد فراند، رئیس پارلمان فرانسه نیز روز پنج شنبه گفت که با توجه به پاسخ گسترده ای که دولت به درخواست معترضان داده است، اکنون زمان آن است که این جنبش متوقف گردد.

با این حال با توجه به این که فعالان جنبش جلیقه زردها گفته اند بسیاری از خواسته های آنان هنوز بطور کامل اجابت نشده است، احتمال کمی نسبت به انتها اعتراضات جلیقه زردها در هفته آتی وجود دارد و به اعتقاد برخی ناظران مسائل فرانسه و با توجه به فراخوان انجام شده، خیابان های پاریس ممکن است روز شنبه نیز شاهد حضور اعتراضی جلیقه زردها باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 110

به "فراخوان جلیقه زردهای فرانسه برای اعتراضات بزرگ شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان جلیقه زردهای فرانسه برای اعتراضات بزرگ شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید