برگزاری نشست مجازی همکاری های بین المللی یک کمربند، یک جاده

به گزارش ایران عکس، نشست مجازی همکاری های بین المللی یک کمربند، یک جاده امروز پنجشنبه 29 خرداد در شهر پکن برگزار شد.

برگزاری نشست مجازی همکاری های بین المللی یک کمربند، یک جاده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، نشست مجازی همکاری های بین المللی یک کمربند، یک جاده امروز پنجشنبه 29 خرداد (18 ژوئن) در شهر پکن برگزار شد که شی جین پینگ رئیس جمهور خلق چین سخنرانی کتبی را به این نشست ارسال کرد.

رئیس جمهور چین گفت شیوع کرونا ضمن تهدید جدی برای امنیت جانی و سلامت مردم جهان، خسارات سنگینی را نیز به اقتصاد جهان وارد کرد و اکنون برخی کشورها، به ویژه کشورهای در حال رشد با مسائل جدی توسعه اقتصادی و اجتماعی روبرو هستند. برای مقابله با شیوع کرونا، کشورهای جهان با توجه به اوضاع داخلی خود، به اتخاذ اقدامات موثر برای کنترل و مهار بیماری این همه گیری پرداختند و به دست آوردهای چشمگیری نیز رسیده اند. دولت چین نیز بر پایه برتری مردم و اول امنیت جانی آنان برای پیروزی هرچه زودتر در مبارزه با همه گیری کرونا و بازگشایی اقتصاد جهان همچنان به تلاش خود ادامه خواهد داد.

شی جین پینگ اضافه کرد، شیوع اپیدمی کرونا حقایق عمیقی را آشکار کرد؛ از جمله اینکه سرنوشت همه کشورها به هم پیوند خورده و بشریت جامعه ای با سرنوشت مشترک است. چه در راستا مقابله با همه گیری کرونا و چه برای بازگشایی اقتصاد، ما باید همبستگی و همکاری را در پیش بگیریم و بر چند جانبه گرایی پایبند باشیم. تسریع فرایند پیوند با یکدیگر و پایبندی بر درهای باز و فراگیر، تنها راه مقابله با بحران های جهانی و دستیابی به توسعه پایدار است.

موضوع اصلی این نشست که میزبانی آن را وزارت امور خارجه چین، کمیته ملی توسعه و اصلاحات، وزارت بازرگانی و کمیسیون بهداشت و سلامت چین مشترکاً بر عهده دارند، تقویت همکاری بین المللی یک کمربند و یک جاده و مبارزه با شیوع کرونا خواهد بود. وزیران خارجه و مقاماتی در سطح وزیر از 25 کشور به همراه مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، معاون دبیر کل سازمان ملل و رئیس برنامه توسعه سازمان ملل در این نشست حضور یافته و بیانیه مشترکی نیز در آن منتشر شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1075

به "برگزاری نشست مجازی همکاری های بین المللی یک کمربند، یک جاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست مجازی همکاری های بین المللی یک کمربند، یک جاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید