تاکید مقام حزب جمهوری خواه آمریکا برای فاصله دریافت از ترامپ

به گزارش ایران عکس، جمهوری خواستار مجلس سنای آمریکا با عملکرد ناکارآمد دونالدترامپ و به خشم آمدن آمریکایی ها در هراس از دست رفتن کنترل مجلس سنا در انتخابات عمومی پیش روی این کشور هستند بطوریکه میچ مک کانل رهبر اکثریت این حزب در مجلس سنا به هم حزبی هایش، گفته است؛ برای تثبیت موقعیت در صورت لزوم از (مواضع) رئیس جمهوری فاصله بگیرید.

تاکید مقام حزب جمهوری خواه آمریکا برای فاصله دریافت از ترامپ

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر گزارش داد؛ مک کانل به نامزدهای سناتور جمهوری خواه به صراحت پیغام داده است که از ترامپ فاصله بگیرند و هرآنچه خود می دانند برای برطرف مسائل کارزار انتخاباتی خود انجام دهند چرا که اکنون حزب جمهوریخواه به طور فزاینده ای بیمناک از آن است که شکست ویرانگری را به خاطر هم حزبی بودن با ترامپ در انتخابات عمومی پیش رو متحمل شوند.

مک کانل طی روزهای اخیر از دونالد ترامپ به علت کوشش در تعویق در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به بهانه همه گیری ویروس کرونا انتقاد کرد و گفته بود:ما هرگز در تاریخ کنگره آمریکا در زمان جنگ ها، رکودها و جنگ داخلی؛ انتخاباتی فدرالی نداشته ایم که در زمان مقرر برگزار نشده باشد و ما این بار هم برای برگزاری انتخابات در سوم نوامبر راهی را پیدا می کنیم.

سی ان ان نوشت: یکی از عمده نگرانی حزب جمهوریخواه عملکرد ناکارآمد دونالد ترامپ در مقابله با همه گیری ویروس کرونا بوده و اینکه هر بار وی کوشش نموده است اوضاع وخیم این بیماری را بخصوص در ایالت های غرب و جنوب آمریکا که بحران این ویروس شدیدتر بوده و از ایالت های جمهوریخواه هستند، علی رغم واقعیت ها، مثبت جلوه دهد.

این رسانه تصویری آمریکایی اضافه کرد: درحال حاضر حزب جمهوریخواه سه کرسی بعنوان اکثریت و بر سر شش کرسی دیگر سنا با چالش شدید از دست رفتن آنها از سوی حزب رقیب روبرو است.

بنابراین گزارش کرسی هایی که هم اکنون حزب جمهوری خواه با آنها در کارزار انتخاباتی پیش رو که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه برگزار خواهد شد و به شدت با مشکل و چالش حفظ آنها روبرو است، کرسی سناتوری از ایالت آریزونا، کارولینای شمالی و کلورادو هستند، سناتورهای جمهوریخواه این سه ایالت در نظرسنجی های با دیگر نامزدها دموکرات برای تصاحب این کرسی، رقابتی تنگا تنگ را نشان داده اند.

درهمین حال بعضی منابع حزب جمهوریخواه به شبکه خبری سی ان ان گفته اند، جونی ارنست (Joni Ernst) سناتور جمهوریخواه ایالت آیواو استیو دینز (Steve Daines) سناتور ایالت مونتانا نگران ازدست دادن کرسی های خود در سنا هستند چرا که به شدت مردم این دو ایالت این دو را با عملکرد دونالد ترامپ می سنجند.

سوم نوامبر برابر با 13 آبان 1399 همزمان با برگزاری پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتخابات کنگره این کشور نیز برگزار می گردد.

دراین تاریخ تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان و 30 کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا بین نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به رقابت گذارده خواهد شد.

هم اکنون از 435 کرسی مجلس نمایندگان، 232 کرسی دراختیار حزب دموکرات و 198 کرسی نیز دراختیار حزب جمهوریخواه واقع شده است.

در سنا نیز از یکصد کرسی 53 کرسی متعلق به حزب جمهوریخواه و 45 کرسی نیز به حزب دموکرات تعلق دارد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1145

به "تاکید مقام حزب جمهوری خواه آمریکا برای فاصله دریافت از ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مقام حزب جمهوری خواه آمریکا برای فاصله دریافت از ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید