تجهیز بنادر گیلان به اسکله های پذیرش کشتی رو، رو

به گزارش ایران عکس، سازمان بنادر از آمادگی بنادر استان گیلان جهت پذیرش کشتی های رو-رو و کانتینر های یخچالی با تخفیف 80 درصد اطلاع داد.

تجهیز بنادر گیلان به اسکله های پذیرش کشتی رو، رو

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، اولویت پهلودهی کشتی های رو-رو بدون انتظار نوبت به اسکله ها، تخفیف 80 درصدی حقوق و عوارض بندری بر کشتی های رو-رو، تخفیف 60 درصدی هزینه باربری و معافیت انبارداری کامیون ها از جمله حمایت ها و مشوق های اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان است.

در حال حاضر اندازه ظرفیت کشتی های رو-رو حداکثر 35 دستگاه تریلی و یا 80 دستگاه سواری در هر سفر است.

مدت سفر این کشتی از مجتمع بندری انزلی به مقاصد بنادر کوریک و آکتائو قزاقستان به مدت 48 ساعت و به بنادر آستاراخان در روسیه و باکو در آذربایجان به ترتیب به مدت 4 روز و 20 ساعت است.

اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با توجه به تأمین زیر ساخت های لازم در جهت تخلیه و بارگیری و نگهداری کانتینر های یخچالی، آمادگی کامل در جهت پذیرش کانتینر های یخچالی به مقصد کشور های حاشیه دریای خزر را دارد و در این خصوص هم علاوه بر اولویت پهلوگیری کشتی های کانتینری بدون انتظار نوبت، به اندازه 25 در عوارض و هزینه های توقف شناور حامل کانتینر و یا کانتینر های یخچالی، تخفیف اعطا نموده است.

بعلاوه در راستای رونق و توسعه تجارت کانتینر های یخچالی در بنادر گیلان، سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به ایجاد مشوق ها و اعطای تخفیفات به اندازه 45 درصد هزینه THC بر کانتینر های یخچالی و بعلاوه 48 درصد تخفیف در حقوق و عوارض مترتب بر کشتی و 9 تخفیف در هزینه انبارداری نموده که این تخفیفات تأثیر بسزایی در جلوگیری از تحمیل هزینه های مضاعف به ذی نفعان و کاهش قیمت تمام شده دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1838

به "تجهیز بنادر گیلان به اسکله های پذیرش کشتی رو، رو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز بنادر گیلان به اسکله های پذیرش کشتی رو، رو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید