خبرنگاران 72 کودک کار در استان همدان زیر پوشش کمک های بهزیستی هستند

به گزارش ایران عکس، همدان- خبرنگاران- معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به شناسایی 72 کودک کار در استان گفت: کمک هایی در راستای رشد و سلامت بچه ها و بازتوانی خانواده هایشان ارائه می شود.

خبرنگاران 72 کودک کار در استان همدان زیر پوشش کمک های بهزیستی هستند

زهره بختکمک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: 68 پسر و چهار دختر در استان همدان آخرین آماری است که از بچه ها کار در اختیار داریم.

وی اضافه کرد: در همدان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و منطقه ای کودک خیابانی به معنای افراد بدون جا و مکان زندگی نداریم.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: بودجه مشخصی در حدود 700 هزار تومان برای هر نفر در اختیار یک کلینیک برای کمک های سرپایی به بچه ها کار استان تامین شده که صرف خدمات آموزشی، تربیتی و حمایتی این بچه ها می شود.

بختکمک گفت: بچه ها در این سن باید مشغول درس و تفریح باشند و دیدن آنها در صحنه کار بسیار ناخوشایند است و ما برای استحکام بخشی خانواده این بچه ها تلاش می کنیم.

به گفته او سرمایه کار، کمک هزینه لوازم منزل و خدمات سلامت به این دسته از خانواده ها ارائه می دهیم تا بازتوان شده و کودک را تحت هر شرایطی سرکار نفرستند.

کودک همسری، چالش فرهنگی در اسدآباد

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان به وجود پدیده کودک همسری در استان همدان اشاره کرد و گفت: در مناطقی مثل اسدآباد، کبودرآهنگ و فامنین شاهد این چالش فرهنگی هستیم.

وی شرح داد: شهرستان اسدآباد در سال جاری 24 مورد کودک همسری را به نام خود ثبت کرد و پس از آن شاهد بروز این آسیب اجتماعی در کبودرآهنگ هستیم.

بختکمک گفت: ازدواج زیر 14 سال را کودک همسری می دانیم که یک مشکل اجتماعی بزرگ محسوب می شود.

او گفت: این مشکل اجتماعی به ائمه جمعه شهرستانهای یادشده گزارش شده تا موضوع در دستور کار آنها نیز قرار گیرد و از ترویج این آسیب جلوگیری کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1579

به "خبرنگاران 72 کودک کار در استان همدان زیر پوشش کمک های بهزیستی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 72 کودک کار در استان همدان زیر پوشش کمک های بهزیستی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید