داروی بیماران تالاسمی به وفور در دسترس است

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران، سیدحیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درخصوص نارضایتی بیماران تالاسمی مبنی بر نبود داروی جیدنیو و دسفرال در کشور گفت: با اعضای انجمن تالاسمی بارها در این خصوص صحبت شده است اما علی رغم توضیحاتی که ارائه می گردد متاسفانه اعتراضات همچنان ادامه دارد که علت آن هم تعیین نیست.

داروی بیماران تالاسمی به وفور در دسترس است

وی ادامه داد: داروی دفرازیروکس(فرم خوراکی) و دفروکسامین(فرم تزریقی) در کشور فراوری می گردد. ضمن اینکه در حال حاضر شرکت فراوری نماینده دسفرال هم اعلام نموده فراوری این دارو در جهان متوقف شده است و تنها برای ایران این دارو را فراوری می نمایند.

محمدی توضیح داد: این شرکت با اعلام اینکه فراوری این دارو از نظر مالی صرفه ندارد، توصیه نموده است مطابق نظر همه متخصصان آنکولوژی در جهان، روی فرم خوراکی یعنی دفرازیروکس متمرکز شوند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو مطرح نمود: متاسفانه این عزیزان فقط داروی وارداتی می خواهند و از آنجایی که فرم خوراکی و تزریقی در کشور فراوری شده و به وفور در دسترس است، نمی توانیم از داروی وارداتی حمایت کنیم.

وی توضیح داد: هر چند شرکت خارجی فراورینماینده برند جیدنیو قول داده بود از ابتدای سال جاری فرم خوراکی آن را در ایران فراوری کند ولی بدلیل بدعهدی طرف خارجی هنوز این وعده محقق نشده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، محمدی در خاتمه گفت: خواسته این افراد نامعلوم و بی منطق است چرا که دارو به وفور در دو نوع تزریقی و خوراکی در کشور موجود است اما اینکه از نوع وارداتی آن حمایت کنیم خواسته غیر منطقی است.

منبع: ایسنا

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1855

به "داروی بیماران تالاسمی به وفور در دسترس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی بیماران تالاسمی به وفور در دسترس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید