سلیمی در گفت وگو با خبرنگاران: لزوم تطبیق طرح استانی شدن انتخابات مجلس با لایحه جامع انتخابات

به گزارش ایران عکس، سخنگوی هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شورا ها گفت: مواد طرح استانی شدن انتخابات مجلس با لایحه جامع انتخابات باید باهم تطبیق داده گردد.

سلیمی در گفت وگو با خبرنگاران: لزوم تطبیق طرح استانی شدن انتخابات مجلس با لایحه جامع انتخابات

اصغر سلیمی، سخنگوی هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شورا های مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ، با اشاره به تقدیم لایحه قانون جامع انتخابات از سوی دولت به مجلس، گفت: اکنون باید هیئت رئیسه این لایحه را اعلام وصول و به کمیسیون شوراها برای آنالیز ارائه کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود در دستور کار بودن طرح استانی شدن انتخابات مجلس، این طرح در صحن علنی آنالیز نشد، اضافه کرد: پس از ارائه لایحه قانون جامع انتخابات به کمیسیون، ما باید آنالیز کنیم که آیا ابتدا طرح استانی شدن انتخابات مجلس را ما بار دیگر به کمیسیون شوراها برای آنالیز هم زمان و تطبیق و حذف موارد مشابه بازگرداندیم و سپس هر دو لایحه و طرح را با هم به صحن علنی ارائه کنیم.

سلیمی توضیح داد: احتمال دیگری هم وجود دارد که لایحه جامع انتخابات پس از آنالیز کامل طرح استانی شدن انتخابات مجلس آنالیز گردد تا با اطمینان از مصوبات نهایی این طرح، لایحه را آنالیز کنیم.

شایان ذکر است؛ طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس این هفته در دستور کار صحن علنی نهاده شد اما اعلام شد به دلیل کمبود وقت مورد آنالیز قرار نگرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 140

به "سلیمی در گفت وگو با خبرنگاران: لزوم تطبیق طرح استانی شدن انتخابات مجلس با لایحه جامع انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلیمی در گفت وگو با خبرنگاران: لزوم تطبیق طرح استانی شدن انتخابات مجلس با لایحه جامع انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید