طرز تهیه ژله تزریقی با سرنگ معمولی

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران | سرویس آشپزی - در چند سال اخیر ژله تزریقی هواداران بسیاری پیدا نموده است. این دسر ظاهر زیبایی دارد و به عنوان دسر بر سر سفره های میهمانی ها و مجالس خودنمایی نموده و زیبایی خاصی به میز می بخشد. جالب است بدانید که تهیه این ژله چندان کار سختی نیست و برای درست کردن آن تنها به تمرین و تمرکز احتیاج دارید. انواع طرح ها را می توانید در ژله تزریقی درست کنید. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه شابلون های مورد احتیاج را تهیه کنید و آغاز به تهیه ژله تزریقی با سرنگ معمولی نمایید.

طرز تهیه ژله تزریقی با سرنگ معمولی

مواد لازم برای تهیه ژله تزریقی با سرنگ معمولی

برای تهیه این ژله تزریقی به مواد اولیه ای که در ادامه مشاهده می کنید، احتیاج خواهید داشت.

مواد لازم
بریلو سادهیک قاشق غذاخوری برای هر رنگ
پودر ژله آلوئه ورایک الی دو بسته
خامه صبحانه یا دنتبرای هر رنگ دو قاشق غذاخوری
سررنگ پنج میلیبرای هر رنگ یک عدد
رنگ مجازی خوراکیدر رنگ های مورد احتیاج

چند نکته:

  • می توانید به جای خامه از دنت بهره ببرید. دنت در طعم ها و رنگ های مختلفی وجود دارد که استفاده از آن ها به خوش طعم شدن ژله تزریقی یاری می نماید. البته بهتر است که مقداری رنگ مجاز خوراکی نیز بهره ببرید، زیرا رنگ های دنت کمرنگ است و در ژله نما ندارد. همچنین می توانید از دنت ساده بهره ببرید و به آن رنگ غذا بهره ببرید.
  • اگر ظرف دسر عظیم است باید تعداد بسته های بیشتری از پودر ژله آلوئه ورا را بهره ببرید.

  • سررنگ های پنج میلی را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.
  • برای تهیه ژله تزریقی حتما از ژله آلوئه ورا باید استفاده نمایید.

طرز تهیه ژله تزریقی با سرنگ معمولی

  1. هر بسته ژله آلوئه ورا را در یک لیوان آب جوش به روش بن ماری حل کنید. برای این منظور در یک کتری یا قابلمه مقداری آب بریزید و صبر کنید تا به جوش آید، سپس ژله آلوئه ورا را با یک لیوان آب جوش مخلوط نموده و روی بخار آب جوش قرار دهید و دائما بهم بزنید تا حل گردد.

  2. سپس نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و به مدت 24 ساعته در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت گردد. توجه داشته باشید که حداقل ارتفاع مورد احتیاج برای تهیه ژله تزریقی باید پنج سانتیمتر باشد. توجه داشته باشید که حتما ژله را در ظرف پیرکس بریزید.

  3. دو قاشق غذاخوری خامه صبحانه یا دنت را با یک قاشق بریلو مخلوط کنید. بریلو سبب شفاف شدن رنگ می گردد، بنابراین در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید، اما وجود آن باعث می گردد طرح شما جلوه بیشتری داشته باشد.

  4. اکنون رنگ مجاز خوراکی را اضافه کنید. رنگ را به تدریج اضافه نمایید تا به رنگ دلخواهتان برسد.
  5. دو مرحله سه و چهار را برای هر رنگ جداگانه انجام دهید. اکنون هر سرنگ را از یک رنگ پر کنید.
  6. برای تهیه شابلون می توانید از ورق های نازک آلومینیومی بهره ببرید، این ورق ها را از کارگاه هایی که وسایل فلزی مانند منقل و جاسیخی های فلزی درست می نمایند، می توانید تهیه کنید. سپس بسته به طرح گلی که می خواهید بزنید، آن ها را برش بزنید. لبه های فلز را صاف نکنید تا کمی تیز باشند. برای این منظور می توانید از قاشق های یکبار مصرف که از پلاستیک های محکم ساخته شده اند نیز بهره ببرید و آن ها را به فرم دلخواه دربیاورید.

  7. یک لیوان مخلوط آب و یخ تهیه کنید، شابلون را در آن قرار داده و سپس با دستمال خشک نمایید. شابلون را به آرامی داخل ژله ببرید، سرنگ را از لبه شابلون داخل ببرید به طوری که قسمتی که رنگ خارج می گردد به سمت شابلون باشد. وقتی سررنگ به انتهای شابلون رسید، به آرامی آغاز به تزریق کنید و با حرکت هماهنگ دست سررنگ را به آرامی به سمت چپ و راست شابلون و بیرون حرکت دهید و در عین حال به طور یکنواخت محتویات آن را تزریق کنید. اضافه رنگ که روی ژله می ماند را با دستمال پاک کنید. شابلون را تمیز نموده و مجددا اینکار را تکرار کنید.

  8. توجه داشته باشید که وسط گل را با سرنگ و بدون استفاده از شابلون کار کنید، زیرا گلبرگ ها وسط گل بهم پیوسته است. برای مثال برای گل رز باید ابتدا با سرنگ در مرکز استوانه ای را درست کنید، یا برای گل آفتابگردان باید یک دایره کوچک در وسط کار در نظر بگیرید و سرنگ را فرو نموده و هنگام خارج کردن به طور یکنواخت مایه را تزریق کنید. آنقدر به اینکار ادامه دهید تا دایره پر گردد و در ادامه گلبرگ ها را با شابلون بزنید.

  9. وقتی اینکار تمام شد، ژله را مجددا چند ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت گردد.
  10. برای آنکه ژله ظاهر بهتری پیدا کند، پس از چند ساعت که ژله بست، کرم شیر روی آن بریزید.

چند نکته:

  • در برخی از دستور های تهیه ژله تزریقی گفته می گردد که ظرف را چرب کنید تا بعدا ژله به راحتی از آن جدا گردد، اما اینکار سبب کدر شدن دسر می گردد و طرح آن کمتر معین خواهد بود. بنابراین احتیاجی به چرب کردن ظرف نخواهد بود.

  • هنگام برش زدن شابلون ها حتما به فرم گلبرگ های گلی که در نظر دارید فکر کنید، برای مثال گل رز در وسط گلبرگ های کوچکتری احتیاج دارد و برای دور آن گلبرگ های عظیمتری می خواهد.
  • توجه داشته باشید که هیچگاه نباید سرنگ یا شابلون را آنقدر در ژله ببرید که به ته ظرف برسد، زیرا ژله بریده می گردد و هنگام برگرداندن از هم باز خواهد شد.

  • توجه داشته باشید که گلبرگ ها را باید بدون فاصله از یکدیگر بزنید وگرنه گل شما منسجم نخواهد بود.

  • هنگام کار چند مرتبه ظرف را بلند نموده و از پایین به آن نگاه کنید تا ببینید که گل چه شکلی به خود گرفته است و مسائل را اصلاح کنید.
  • برای ایجاد گلبرگ های سوزنی یا پرچم گل ها مانند آنچه که در شکل زیر مشاهده می کنید، سررنگ را به صورت عمودی در ژله فرو نموده و هنگامی که آن را به طرف خارج حرکت می دهید، به طور یکنواخت آغاز به تزریق کنید.

دستور تهیه کرم شیر

مواد مورد احتیاج برای تهیه کرم شیر را در جدول زیر مشاهده می کنید.

مواد لازم
شیریک و نیم لیوان
خامه صبحانه50 گرم
شکریک چهارم لیوان
پودر ژلاتینیک قاشق سوپخوری
وانیلبه مقدار لازم

به منظور تهیه این کرم برای ژله تزریقی با سرنگ معمولی به ترتیب زیر باید عمل کرد:

  1. شیر، پودر ژلاتین و شکر را با یکدیگر مخلوط نموده و روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید. دائما بهم بزنید و به محض داغ شدن از روی حرارت بردارید. اینکار برای حل شدن ژلاتین است به هممین دلیل احتیاجی به حرارت زیاد نیست.
  2. کمی وانیل به آن اضافه نماید.
  3. صبر کنید تا مایه خنک گردد، سپس خامه را به آن اضافه کنید.
  4. اکنون ژله را از یخچال خارج کنید و کرم شیر را روی آن بریزید و مجددا چند ساعت در یخچال قرار دهید.

زمانی که کاملا ژله و کرم شیر سفت شد. باید ژله را از ظرف خارج کنید. برای این منظور در یک قابلمه مقداری آب را گرم کنید. کف یک ظرف مناسب برای سرو را با مقداری آب یخ مربوط کنید و سپس ظرف پیرکس را چند ثانیه در آن قرار دهید و در ظرف مذکور برگردانید. چون کف ظرف مرطوب و خنک است، اگر ژله در مرکز ظرف قرار نگرفت، ظرف را تکان دهید تا به مرکز ظرف منتقل گردد. یکی دو قاشق ژله آب شده را با دستمال کاغذی پاک کنید و بلافاصله ژله را در یخچال قرار دهید. این مرحله باید خیلی سریع انجام گردد تا ژله از هم باز نگردد.

به همین راحتی ژله تزریقی با سرنگ معمولی آماده می گردد و می توانید آن را سرو کنید. این ژله بسیار خوش رنگ و زیبا است. همچنین در صورتی که از دنت به جای خامه بهره ببرید، طعم خوبی نیز خواهد داشت.

منبع: setare.com
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1604

به "طرز تهیه ژله تزریقی با سرنگ معمولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ژله تزریقی با سرنگ معمولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید