مخالفت هند با بزرگترین قرارداد تجارت آزاد دنیا

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هند همزمان با حضور نخست وزیر این کشور در بانکوک برای مشارکت در مذاکرات پیمان مشارکت جامع مالی منطقه ای(RCEP) اظهار داشت که این کشور به این پیمان نخواهد پیوست.

مخالفت هند با بزرگترین قرارداد تجارت آزاد دنیا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

کناره گیری دهلی نو از امضای این پیمان درحالی اجرا شده که مذاکرات 16 کشور عضو آ سه آن در هفت سال گذشته دراین زمینه تقریبا نهایی شده بود.

این اجلاس که از روز یکشنبه هفته جاری با شعار تقویت چند جانبه گرایی و ارتباطات و همکاری های تجاری منطقه ای و بین المللی شروع شده امروزسه شنبه به کار خود خاتمه خواهد داد.

گزارش های رسانه ای حاکی است، برنامه ها برای توافق در خصوص امضای بزرگترین پیمان تجارت آزاد دنیا (آر سی ایی پی) در اجلاس منطقه ای بانکوک، پس از اعتراضات داخلی به خصوص کشاورزان هندی مانع از ایجاد چنین توافقی شد.

پیشتر قرار بود این پیمان تا خاتمه امسال میلادی به امضای 16 کشور برسد اما دولت تایلند روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای گفت که امضای این پیمان تا فوریه سال 2020 طول خواهد کشید. کمی پس از آن هند دوشنبه شب گزارش داد که این کشور به پیمان تجارت آزاد آسیا- اقیانوسیه نمی پیوندد، چرا که این پیمان هراس فراوری کنندگان داخلی هند را به دنبال داشته است.

ناندرا مودی نخست وزیر هند نیز شب گذشته در توئیتی گفت: شکل کنونی پیمان آر سی ایی پی به طور کامل بیان کننده روح و اصول اساسی آن نیست. برای هند امکان ندارد که به پیمان RCEP بپیوندد. این توئیت مودی در رسانه های دنیا بازتاب گسترده ای داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 425

به "مخالفت هند با بزرگترین قرارداد تجارت آزاد دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت هند با بزرگترین قرارداد تجارت آزاد دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید