مقام بهداشت جهانی: آمریکا و برزیل هشدارهای کرونایی را جدی نگرفتند

به گزارش ایران عکس، مارگرت هریس سخنگوی سازمان جهانی بهداشت درباره آمار بالای مبتلایان به کرونا در آمریکا و برزیل گفت این دو کشور از ابتدای شیوع ویروس، هشدارهای سازمان جهانی بهداشت را جدی نگرفتند.

مقام بهداشت جهانی: آمریکا و برزیل هشدارهای کرونایی را جدی نگرفتند

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هریس روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری که به صورت مجازی برگزار گردید، بار دیگر گفت که سازمان دنیای بهداشت به ویژه از سوی آمریکا به دلیل کنترل این همه گیری بشدت مورد انتقاد نهاده شد اما این سازمان به بازنگری و تحلیل و تجزیه دوباره اتفاقاتی که رخ داد خواهد پرداخت که شامل بحث آزاد و شفاف درباره عملکرد این سازمان است.

آمریکا بالاترین رقم مبتلایان به کووید-19 را در دنیا دارد و تنها کشوری است که تعداد مبتلایان هفت رقمی را به خود دیده است.

ترامپ بارها تهدید ویروس را کم اهمیت نشان داده است؛ رویکردی که به گفته منتقدان باعث شد فرصت ها برای بکار بستن اقدامات سختگیرانه تر برای متوقف کردن شیوع این ویروس در مراحل اولیه از دست برود.

در آمریکا تا به امروز 1,408,636 به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 296,746 بهبود یافته و 83,425 فوت نموده اند.

برزیل نیز یکی از 10 آلوده ترین کشورها براساس آمار سازمان دنیای بهداشت است. ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل بارها خطر ویروس را نادیده گرفته و آن را صرفا آنفولانزا می داند.

ترامپ برزیل بعد از سفر به آمریکا در ماه مارس (اسفند) که باعث آلوده شدن 20 نفر از اعضای هیات همراهش شد بارها در بین مردم بدون رعایت تدابیر بهداشتی حاضر شده است.

شمار جان باختگان کرونا در برزیل 12,461 نفر است. در این کشور طبق تازه ترین آمار 178,214 مبتلا شده اند و از این تعداد 72,597 بهبود یافته اند.

هریس در این کنفرانس خبری گفته بود بعضی روش های درمانی، شدت یا طول بیماری کووید- 19 را کاهش می دهد اما هنوز روشی برای از بین بردن این ویروس حاصل نشده است. اما اشاره ای به این روش های درمانی نکرد.

وی با اشاره به لزوم انجام تحقیقات بیشتر، اضافه نمود: ما اطلاعات بالقوه مثبتی داریم اما به اطلاعات بیشتری احتیاج داریم تا از کارآمدی این درمان ها 100 درصد اطمینان یابیم.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 918

به "مقام بهداشت جهانی: آمریکا و برزیل هشدارهای کرونایی را جدی نگرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام بهداشت جهانی: آمریکا و برزیل هشدارهای کرونایی را جدی نگرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید