نمکی: کرونای انگلیسی جوانان را گرفتار می نماید، ابتدای خیز چهارم کرونا هستیم خبرنگاران

به گزارش ایران عکس، وزیر بهداشت گفت: بیماری زایی و کشندگی ویروس کرونای انگلیسی بیشتر است و جوانان را گرفتار می نماید.

نمکی: کرونای انگلیسی جوانان را گرفتار می نماید، ابتدای خیز چهارم کرونا هستیم خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی درباره آخرین شرایط شیوع کرونای انگلیسی در کشور گفت: در گزارش های قبلی مواردی از ابتلای افراد به ویروس موتاسیون یافته به مردم ارائه شد، همیشه نگران بودم و گفته بودم ویروس ها نیازمند پاسپورت نیستند و می توانند خود را از هرکجای جهان به دورترین نقاط برسانند به همین دلیل کمیته هایی برای رصد این ویروس ها تشکیل شد، اما متاسفانه هفته گذشته شاهد مرگ یک خانم 71 ساله در خیابان وحدت اسلامی بودیم که این فرد هیچگونه سفر خارجی نداشت.

وزیر بهداشت ادامه داد: دو روز قبل نیز خبر دادند که هموطن 48 ساله کشاورز در آبیک نیز به دلیل ابتلا به کرونای موتاسیون یافته جان باخت به همین دلیل اطرافیان وی رصد شدند و همه منطقه قرنطینه شد و بیمارستان نیز تحت پوشش تست نهاده شد.

نمکی گفت: روز گذشته همکارانم را دعوت کردم و جلسات مختلفی برگزار گردید، افزایش مراقبت ها و افزایش تست ها در دستور کار نهاده شده است، اما واقعیت این است برای مقابله با کرونا راهی جز فاصله گذاری و تشدید پروتکل ها نداریم؛ من انتظار داشتم اگر ویروس جهش یافته ای نیز به کشور نیاید در اسفند دچار خیز جدید بیماری شویم که این اتفاق درحال رخ دادن است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اول گردنه پرالتهاب خیز چهارم کرونا هستیم اضافه کرد: باید از گردهمایی پرهیز گردد، عروسی ها را به عزا بدل نکنید، اگر برگزاری گردهمایی ها استمرار یابد شرایط بدتر خواهد شد. به دلیل اینکه بیماری زایی و سرایت و مرگ و میر ویروس انگلیسی بیشتر است و جوانان را گرفتار می نماید. متاسفانه آمار نشان می دهد گرفتاری جوانان از نوع بدخیم است. امیدوارم اسفند با سخت گیری بیشتری که انجام می دهیم عید خوش تری نسبت به سال قبل داشته باشیم.

وی در سرانجام تاکید نمود: در زمینه رنگ بندی شهر ها تجدید نظر خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1510

به "نمکی: کرونای انگلیسی جوانان را گرفتار می نماید، ابتدای خیز چهارم کرونا هستیم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمکی: کرونای انگلیسی جوانان را گرفتار می نماید، ابتدای خیز چهارم کرونا هستیم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید