پلیس دهلی نو ده ها معترض به لایحه جنجالی شهروندی را بازداشت کرد

به گزارش ایران عکس، پلیس هند سرکوب تظاهرات کنندگان ضد لایحه جنجالی شهروندی را ادامه می دهد و ده ها نفر را در دهلی نو بازداشت کرد.

پلیس دهلی نو ده ها معترض به لایحه جنجالی شهروندی را بازداشت کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صدها نفر از مردم دهلی نو امروز (پنجشنبه) در اعتراض به لایحه اعطای تابعیت به شهروندان غیرمسلمان در مناطق جامو و کشمیر، به خیابان های این شهر آمده و مقابل مکان باستانی قلعه سرخ تظاهرات کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، علاوه بر لایحه جنجالی درباره منطقه مسلمان نشین کشمیر، اعلام ممنوعیت تجمعات در دهلی نو نیز باعث عصبانیت هندی ها از اقدامات اخیر دولت خود شده است.

بر این اساس، دانشجویان، سیاستمداران و فعالان راست گرا با بیان اینکه لایحه مذکور و بی اعتنایی کردن به مسلمانان، خیانت به 14 درصد از جمعیت هند است و خواهان برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز مقابل قلعه سرخ شده بودند.

به نوشته رویترز، پلیس دهلی نو اما با عدم اعطای مجوز به برگزاری تجمع معترضان به بهانه حفظ نظم و قانون، دستور تعطیلی ایستگاه های قطار در نزدیکی محل مورد نظر را صادر کرد تا مانع حضور تظاهرات نمایندگان گردد.

با این حال معترضان خود را به مقابل قلعه سرخ رسانده و تظاهرات مسالمت آمیز خود را اغاز کردند اما پلیس هند برای متفرق کردن معترضان با خشونت وارد عمل شد و چند ده نفر را بازداشت کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از شرکت های مخابراتی گزارش داد که به دستور فرمانداری دهلی نو، تمام خطوط تلفن های همراه و اینترنت برای مقابله با تظاهرات ضد دولتی قطع شده است.

اوایل ماه آگوست (اواسط مردادماه)، دولت هند، در اقدامی که با اعتراض گسترده در منطقه کشمیر روبه رو شد، شرایط خودمختاری این منطقه یا همان ماده 370 قانون اساسی را لغو و خاطرنشان کرد که بزودی استان جامو و کشمیر را به دو منطقه تحت کنترل مستقیم دولت فدرال تقسیم می نماید.

طبق ماده 370 قانون اساسی هند، جامو و کشمیر، قانون اساسی و قوانین عرفی جداگانه ای دارد که شامل مسائلی همچون شهروندی، دارایی و مالکیت زمین می شد و هم اکنون با لغو این ماده، این منطقه همچون مناطق دیگر هند است و دیگر شهروندان هند می توانند زمین و ملک در این استان خریداری نمایند و هرکسی نیز امکان رأی دادن در این منطقه را دارد.

از آن موقع، کشمیر در شرایط امنیتی به سر می برد و چندین هزار نظامی هندی با حضور در این منطقه با هرگونه اعتراضی برخورد می نمایند. تلفن های همراه و اینترنت هم برای چند هفته در این منطقه قطع بود و شهروندان برای تردد در کشمیر باید از ایست و بازرسی های متعدد عبور می کردند.

از طرفی، دولت هند علی رغم اعتراضات گسترده ساکنان کشمیر هند، روز پنجشنبه رسماً جامو و کشمیر را به دو منطقه جامو و کشمیر و لداخ تقسیم کرد که مستقیماً تحت کنترل دولت مرکزی دهلی نو قرار می گیرند (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 595

به "پلیس دهلی نو ده ها معترض به لایحه جنجالی شهروندی را بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس دهلی نو ده ها معترض به لایحه جنجالی شهروندی را بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید