کانادا به مقابله با تعرفه های واردات الوار آمریکا می رود

به گزارش ایران عکس، کانادا خواهان تجدیدنظر در حکم اخیر پنل سازمان جهانی تجارت در مورد استفاده از شیوه مشخص تعرفه ضد دامپینگ آمریکا برای واردات الوار کانادایی شد و آنها را غیرمنصفانه خواند.

کانادا به مقابله با تعرفه های واردات الوار آمریکا می رود

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا در بیانیه ای خاطرنشان کرد ما بر این باوریم که تعرفه های آمریکا روی واردات الوار چوب نرم کانادا غیرمنصفانه و ناعادلانه است و به همین دلیل این تعرفه ها را تحت قانون سازمان دنیای تجارت و توافق تجارت آزاد به چالش می کشیم.

کانادا در سال 2017 یک شکایت فنی را در سازمان دنیای تجارت مطرح و اعلام نموده که از صنعت الوار خود دفاع خواهد نمود اما تصمیم هفته گذشته این نهاد، به نفع آمریکا بوده است.

تنش های تجاری میان آمریکا و کانادا پس از این که این دو کشور با مکزیک سال گذشته در مورد یک توافق تجارت آزادی که جایگزین توافق نفتا گردد، به تفاهم رسیدند دوباره بالا گرفته است.

آمریکا در مورد شیوه محاسبه تعرفه های ضد دامپینگ خود (معروف به زیروئینگ) چندین بار در سازمان دنیای تجارت شکست خورده و این تعرفه ها پیش از این بسیار بالا و ناعادلانه شناخته شدند.

رد مکرر این تعرفه ها در سازمان دنیای تجارت باعث شد کمپین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اصلاحات در این نهاد دنیای کلید بخورد و آمریکا مانع انتصاب اعضای هیأت تجدیدنظر سازمان دنیای تجارت شد که کارکرد دادگاه عالی دنیا برای اختلافات تجاری را مختل نموده است.

ترامپ سال گذشته تهدید کرد اگر سازمان دنیای تجارت اصلاح نگردد، آمریکا از این نهاد خارج خواهد شد.

وزارت بازرگانی آمریکا کانادا را متهم نموده از صنعت الوار حمایت می نماید. تعرفه های آمریکا شامل واردات سالانه الوار کانادایی به ارزش حدود 5.66 میلیارد دلار شده است.

کانادا هفته گذشته خاطرنشان کرد به دنبال راه هایی برای افزایش کارآمدی تعرفه های تلافی جویانه علیه آمریکا برای اقدامات تنبیهی روی صادرات فولاد و آلومینیوم کانادا است.

بر اساس گزارش رویترز، کانادا روی صادرات کالاهای آمریکایی به ارزش 12.4 میلیارد دلار تعرفه وضع نموده است.

منبع: خبر فوری
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 849

به "کانادا به مقابله با تعرفه های واردات الوار آمریکا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا به مقابله با تعرفه های واردات الوار آمریکا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید