سرگردانی مسافران با تعطیلی جهت بی آرتی و کم شدن اتوبوس ها در تبریز

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران/آذربایجان شرقی اعلام شرایط قرمز کرونایی در بسیاری از شهرهای ایران سبب اعمال محدودیت های جدیدی شد که تعطیلی راستا بی آر تی و یک شیفته شدن اتوبوس های شرکت واحد و سرگردانی مسافران را به دنبال داشت.

سرگردانی مسافران با تعطیلی جهت بی آرتی و کم شدن اتوبوس ها در تبریز

به نظر می رسد تعطیلی فعالیت اتوبوس ها تنها محدودیتی باشد که به طور جدی اجرا می گردد، چرا که بسیاری از گروه های شغلی از همان ابتدای وضع محدودیت های ستاد کرونا با کرکره های پایین فعالیت شان را ادامه دادند، اما مسافران اتوبوس همچنان سرگردانند.

به گزارش خبرنگاران، استفاده از سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل سریع السیر بودن و داشتن صرفه مالی همواره مورد استقبال عموم قرار گرفته است، اما تصمیم ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی یا تک شیفته شدن آن سبب متضرر شدن بسیاری از شهروندان به ویژه افراد شاغلی شده است که با هزینه ای کمتر از 10000 تومان در محل کارشان حاضر شده و برمی گشتند، اما حالا با اتخاذ چنین تصمیمی هر فرد شاغل در تبریز که خودروی شخصی ندارد با هر موقعیتی مجبور به پرداخت مبلغی بیش از 30 هزار تومان برای حاضر شدن در محل کارش است.

فعالیت اتوبوس های تک شیفته هم که تعریفی نداشته و رانندگان می گویند با یک دستگاه اتوبوس و مینی بوس نمی توان سر موقع در ایستگاه ها حاضر شد؛ اتوبوس ها در بسیاری از ایستگاه ها با استدلال کم شدن مسافر به مینی بوس ها تبدیل شده اند، اما رانندگان تا پر شدن ظرفیت مینی بوس حرکت نمی نمایند، چرا که فقط یک دستگاه مینی بوس فعال است، مسافران هم می توانند سفری هیجان انگیز و تکان های شدید را با دست فرمان همین رانندگان مینی بوس تجربه نمایند.

نبود کارتخوان در مینی بوس ها و داد و ستد پول نقد و عدم امکان شارژ کارت های اتوبوس به دلیل تعطیلی باجه های شارژ نماینده هم از دیگر موارد قابل تاملی است که باید مورد توجه ستاد کرونا و شرکت اتوبوسرانی قرار بگیرد.

اکنون با گذشت بیش از دو هفته از اعمال محدودیت ها و آغاز به فعالیت مشاغل و اصناف متعدد هنوز خبری از تصمیمات جدید در خصوص فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز نبوده و مسافران همچنان سرگردان هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1633

به "سرگردانی مسافران با تعطیلی جهت بی آرتی و کم شدن اتوبوس ها در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگردانی مسافران با تعطیلی جهت بی آرتی و کم شدن اتوبوس ها در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید